Wednesday, June 13, 2007

My first adult sock (not socks yet)

I finished a sock. A real adult sock in real sockyarn and on real 2,5 mm sockneedles! I hardly remember when I cast it on anymore. A week ago? Have had so much other stuff to think about recently..
The pattern is from the new Interweave Knits and they are knit toe-up. I am not too happy about the heel. I think it is filled with holes - dont see how any professional knitter can be satisfied with that (the method was recommended in IK). I will be using the same method for the second sock, but next pair I will be back to either using a wrap-and-turn method or the traditional turn-heel-and-pick-up-stitches method..
Anyway here it is - the yarn is OPAL "herbstmelodie"

My next project wont be to make that second sock. BAAAD I know.. But my dad turns 60 in 10 days time so I am hoping I have time to finish a pair of socks for him.. but it will be a race against time so...

3 comments:

Jane said...

Den er da fin så held og lykke med nr 2 sok.
Kh Jane

Pia said...

WOW - hvor blev den flot :-) - tillykke med den. Forøvrigt har jeg et lille tip: Jeg strikker altid den anden sok først, for så mangler jeg kun den første og det er den anden, der er den værste :-D
Kh PiaT

tanterne said...

Du slipper ellers godt fra timeglashælen - ja, jeg kan ikke andre, så jeg er ikke så kræsen med hensyn til huller, og jeg ser kun den uundgåelige i hjørnet på din sok.
Gad vide hvordan de klarer det på sokke-fabrikkerne?

Tak for at du kiggede forbi min blog.
Faktisk lavede jeg en google konto for at kunne skrive en kommentar her. Og så var der ikke langt til selv at begynde at blogge.
kh charlotte