Tuesday, August 7, 2007

Babyjacket "almost" done! And rave about Ravelry..


Drops Babyjacket WIP, originally uploaded by Inca knits.

I am a Raveller! I finally got my Ravelry invitation ( http://www.ravelry.com) and absolutely love the place! So much inspiration.. I took nerdish pics of nearly all my yarn and most of my FOs and stuff on the needles. And I have done a bit of knitting recently too.
It is really hard to find time to knit with three little kids in the house - and often when I finally grab my needles in the evening I am so beat that I fall asleep or make numerous mistakes and have to frog the next day.
That doesnt stop me from having a trizillion things on my "to-knit"-list though..
I really really want to clear out some of my WIPs, so I decided to finish at least 1 - hopefully 2 before casting on the next project. I have been working on the Drops Babyjacket again recently and now only have the right sleeve and right front left till I'm done. Looking good innit!?!

4 comments:

tanterne said...

Den ser rigtig sød ud. Jeg har den også i tankerne. Er din i original garnet?

Inca said...

Nej - originalgarnet er Drops Alpaca, men det synes jeg ville blive for varmt. Jeg bruger OPAL. Jeg synes det bliver flot med farverne m.m men jeg ville nok vælge et lidt tykkere garn en anden gang da jeg var nødt til at strikke på pind 2,5 for at få det til at se pænt ud. Ville have foretrukket en pind 3,0 så det havde gået lidt hurtigere..

knititch said...

jeg er helt vild med denne her trøje. jeg har skrevet lidt til dig på ravelry om farvestrik. håber du kan bruge det.

Karen S, Lykkefanten said...

Den er da skøn, og farverne er ganske enkelt vidunderlige!

Kh Karen S, der stadig venter på sin ravelry invitation...